2015. január 16. | GyereknevelésÖltöztetés | olvasók: 128

Harisnya és időhúzás

Öltözés közben megint elkapta a lábfejét, nehogy rá tudjam húzni a harisnya másik szárát is. Szerencséje, hogy újabban azon merengek ilyenkor, hogy hogyan tudnám erőszakmentesen rávenni, hogy elengedje és végre kész legyünk! Gyakorlatilag van, hogy előbb elengedi, mint hogy rájönnék, mitévő legyek — ez azért elég komikus így, nem igaz?

De volt, amikor az orrom elé lendített talpikó, a köré font két kicsi kézzel vörösen lobogott, és mérgesen próbáltam az erőfölényemet kihasználva rátornázni a harisnyát, miközben valami szigorú szülői, “most már be kell keményítenem” retorikájú szöveggel okítottam őt — önigazoltam magamat.

Vagy túljárva az eszén — fogalmaz a büszkén tudatos oldalam —, hirtelen felteszem neki a kérdést, hogy hol a füled? Mire ő megfeledkezve róla, hogy egy perce még “kard ki kard” álltunk egymással szemben, máris megfogja a két fülét. Aztán várja a következő kérdést, ismeri már a játékot: “Hol van a hajad?”. Aztán még kettő, és már fel is került rá a harisnya.

(“And world peace!” — fűzöm hozzá a reflektorfénybe mosolyogva, ahogy magamhoz emelem a gyermeket, és a tömeg éljenez…)

Valójában ismét csak arról volt szó, hogy a játékra, a jóra nyitott énje lett megszólítva, hiszen ő eredendően jó. Nem túljárni kell az eszén, hanem megtalálni kettőnk közt a legrövidebbet, a szeretet nyelvén…

Hopp, de mi van akkor, amikor csak a jobb keze lendül a jobb füléhez válaszul és a bal marad a lábikón? Anya tovább próbálkozik: “És hol a másik füled?”. A bal keze még mindig nem enged, viszont a jobb megindul huncut kacagás közepette a bal füléhez, így mutatja meg. Na, kinek is járnak túl az eszén, Anyuka?

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

×

eDM (elektronikus direkt marketing) fogalma:

Minden olyan blogértesítő, e-mail, tájékoztatás stb., ami tartalmazza a blog nevét, megjelölését, tevékenységét.